vrijdag 25 januari 2013

3 jaar en al een hele dame

 Op 26 September 2012 is little miss al weer 3 jaar geworden. wat gaat de tijd toch snel. vaan kleine toch best wel hulpeloos meisje dat in op de couv belanden door toch wel een beetje en fout van de verloskundige naar dametje dat al echt grote zus is. Sinds een hele poos al uit kijkt naar dr 4de verjaardag ja jullie lezen het goed 4de. Ze wil namelijk graag naar school en grote meiden dingen leren. 3 keer in de week loopt ze al de klas van me oppaskindje binnen en is daar bijna niet meer uit te krijgen pas als de bel gaat en ze de juf weer een handje heeft gegeven  gaat ze dan wel mee. Om thuis toch vast te oefenen met schrijven. Oma word over laden met kleine briefjes maar ook ik krijg briefjes van alles wat ze na geschreven heeft. lezen kan ze het nog niet echt dus soms zijn het briefjes waar appel op staat.
 Omdat mini miss bij haar eerste verjaardag een echte taart kreeg wilde little miss dat natuurlijk nu zij alweer 3 werd ook. maar een 2D taart vind ik niet zo leuk om te maken. Het resultaat zoals jullie hier naast kunnem zien is 'wel oké ' voorr een kleine kwartiertje zitten frubbelen zo'n eerste keer.
Mini miss en little mis vonden het reuze interessant dat mama zelf de taart had gemaakt en de visite en zij vinden hem ook erg lekker.

Voor één keer zo'n simpel 2 D taart is wel leuk om  te doen. Maar dit keer mocht little miss zelf kiezen ( ze pakte in de bieb een boek met 3 D taarten. Maar 3D zag ik in me eentje toch niet zo zitten want ja waar begin je mee? en welke spullen zijn handig om te gebruiken nu is bakt de moeder van mijn oppaskindjes zeer regelmatig taarten en bood aan om samen de taart te maken.


Ze had thuis hetzelfde boek als little miss in de bieb zag liggen en  maakt de blauwe bodem de mand. De overige details moest ik toch zelf frubbelen. Omdat ik steeds twijfelde of het wel mooi was duurde het veel langer dan gepland dus ik ben thuis nog verder gegaan met  hoedjes en sjaals maken. dus ook voor haar was het eind resultaat nog een klein beetje een verrassing. Ik neem aan dat jullie wel zien wat de taart voor stelt. namelijk een verkleedkist.
Al hoe wel het ook een beetje op de vloer lijkt als mini miss en little miss zelf kleding uit hun kast hebben uitgekozen. Omdat er nog wat cake en botercrème van die ochtend over was heb ik in overleg met de meiden  3 kleine poppetjes gemaakt. Little miss wilde een meisje dat de kleur haar van haar zusje mini mis had en mini miss wilde een blauw monstertje ook voor papa is er een monstertje gemaakt. ze zouden namelijk bij hem little miss'verjaardag vieren. helaas is hier niets van gekomen maar de taartjes smaakte wel goed. Erg als een monster zeiden ze ( ze waren niet in de koelkast gegaan dus de marsepein was gaan 'smelten'' en drap geworden.) Ook papa's kunne niet alles van taartjes weten!


























1 opmerking:

  1. Tess,is een prachtig meisje!

    Op de foto....alweer 3 jaar......en een echte dame!

    Zij heeft leuke voorstellen....om een mooie en lekkere Woezel en Pip taart voor haar verjaardag te maken.

    Samen met de moeder van de oppaskids,
    is het een mooie en vooral lekkere taart geworden.
    De verkleedkist....taart....was ook verrukkelijk!

    BeantwoordenVerwijderen