donderdag 5 april 2012

Making of Olly

Op 12 December heb ik een  middagje zitten keuvelen met little miss mini miss lag  te slapen en na een half uurtje zat die heerlijk zelf te spelen had daar natuurlijk haar grote zus en mama niet bij nodig. Little miss wilde wat maken, nou dat kan geregeld worden wat wil je maken dan? een tekening een knutseltje? een cake een egelbroodje? verzin het maar en ik noemde het op nee ze wilde iets anders maken ze wilde een olly maken. Nu heet het hondje van de overbuurvrouw olly dus wist ik nog niet zeker wat ze wilde maar ze maakte het me wel duidelijk. ze liep naar mijn map  die ik voor haar open sloeg en daar in bladerde we samen tot we jawel bij een patroon van olly kwamen. op het patroon gekeken wat we nodig hadden. een stofje of meerdere stofjes  vulling een naaimachine en naald en draad. nu was de naaimachine en naald en draad al beneden omdat ik lekker aan de eettafel had zitten hobbyen. zachtjes slopen wij naar haar kamer waar haar zusje lag te slapen. kast voorzichtig open en little miss trok wat


stofjes uit de kast alles ging heel voorzichtig toen nog iets voor het oogje en ja een staartje hoorde er na lang overleg ook wel bij. Wij hadden alles verzameld en mini miss sliep nog steeds alles ook zachtjes weer op ruimen en toen ging het mis naja mis. Little miss gaf mini miss een kus en mini miss werd hier wakker van direct legde little mis uit dat mini miss mee mocht maar wel zelf moest spelen want little miss en mama waren druk!!! Met een serieus gezichtje werd beneden weer herhaalt dat little miss en mama druk waren. mini miss trok hier niets van aan ze had het lekkers op de tafel zien staan en kreeg een beker drinken. nou wat wenst een meisje van nog geen 1 zich nog meer? nou wat dachten jullie van......rust!!!! om heerlijk alleen  te kunnen spelen zonder te hoeven delen met je grote zus. Little miss had het druk met alles meten terwijl ik het patroon overnam op patroon papier en alles klaar legde zodat little miss het over kon nemen op de stof.


Heel precies voor een peuter ging little miss te werk her en der ging de stift over het patroon papier maar ik wist precies waar ik moest naaien. het straat moest als mooie haartjes worden na even puzzelen was dat dus als een vlechtje. Dat krijg je al je vaak verschillende dingen in de haren van de meiden maakt. Het oog werd een roosje van satijnlint.  ik mocht alles maken tot er  vulling in moest dat wilde ze zelf doen! zo als op de foto's te zien is ging dat met een heel serieus snoetje. tot dat ik zei dat Olly wel hele dikke billen kreeg toen moest ze er toch wel om lachen. Tussendoor pakte ik de kans als zij nieuwe fiberfill ging pakken om wat meer vorm in Olly's lijf te duwen. Eén keer ben ik daarin maar betrapt en toen zei ze 'mama tessie doen!!!!!niet mama!!!' op het laatste kreeg ik olly juist om het af te maken terwijl zij het bakje pakte waar de naald op lag en er een klosje garen bij zocht. Door al het proppen is Olly's naveltje wel een beetje uitgescheurd maar ach mama moest toch nog alles dicht hechten.

1 opmerking:

  1. Wat een lol(ly)om Olly te maken!

    Knap hoor.....voor een meisje van 2 jaartjes,
    zo"n mooie en lieve knuffel/kussen te maken!

    BeantwoordenVerwijderen