vrijdag 15 juli 2011

Jurk- tuniek van ikea stof voor little Shark

Vorige week woensdag ben ik begonnen met de 7 kledingstukken in 14 dagen uitdaging. Ik had het rijk voor mij alleen dus kon ik lekker doorwerken. Zo maakte ik enkele blousjes, maar ook deze tuniek-jurk. De stof had little Shark zelf uitgekozen toen wij in de ikea waren eigenlijk wilde zehet 3017 blouse van gemaakt hebben. maar daar had ik er al zoveel van gemnaakt dat ik daar even geen zin in had. Ik pakte mijn knippies er bij en nadat ik het stapeltje had door gebladerd, vond ik een wel leuk patroon. Ik twijvel altijd een beetje hoe het eindresultaat zal worden omdat knippie meestal kort en breed valt. Maar toch koos ik een patroon uit namelijk een blousetuniek. Ik tekende hem in maat 68 uit en begon meteen al te twijvelen of hij zelfs als shirt net te kort zou vallen dus ik verlengde het patroon met 3 cm.







Toen hij in elkaar zat tot op de zoom na , paste ik hem bij Little Shark en inderdaad zelfs toen was die nog wat kort zelfs als shirt dus ik heb er simpel 2 stroken aanvast gezet van willekeurige lengte ongeveer 5 en 10 cm. De zoom werkte in net als de stroken af met een rolzoom en past het tuniek blousje nog eens. Nu vond ik hem een heel stuk beter van 
lengte. de knoopjes het ik weer vervangen door kam snaps.









Voor de foto had ik wat klemmetjes in haar haar gedaan. Probeerde ik haar te overtuigen van het aan trekken van een witte broek in plaats van deze niet bij passende broek die er net onderuit stak. Uiteraard had zij hier een ander idee over en wilde de broek aan houden Nou ja ach heel vreselijk staat het ook weer niet dus ik maakte de foto´s















Al snel haalde zij al haar klemmetjes uit haar haar en ging ze er een voor een opnieuw in doen. soms trok ze er weer een uit met een schuddend hoofd. deze werd dan weer op een nieuwe plaatst er in gedaan. toen al haar klemmetjes erin zaten gooide ze haar haar naar achter en keek tevreden in de spiegel. Heerlijk als klein meisje groot worden.



de foto´s wil ik wat speelser tussen de tekst plaatsen maar dat lukt nog niet, hier ga ik nog een keer voor zitten als de dames liggen te slapen.


En dat is me gelukt

4 opmerkingen:

  1. Tess
    wat ben je weer mooi! en wat een knappe mama heb jij toch, ze doet het toch maar voor jullie.
    Alleen je haar..... oke dan maar naar achteren zoals jij het wil.

    leuk stofje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het resultaat is weer erg geslaagd!

    Daar moet je niet over twijfelen!

    Knap dat je vanuit allerlei maten,
    dit resultaat heeft gekregen!

    Tess,is er trots op!

    Het staat,haar,luchtig en vrolijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk tuniekje. En wat een schattige foto's. Heerlijk als ze zo lekker eigenwijs zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Jetje,

    Wat een leuk jurkje heb je toch weer gemaakt. En dat improviseren lukt goed!!

    Hoe ik de foto's zo ertussen krijg. Je tikt onder de foto je tekst. Daarna klik je op de foto boven de tekst, dan zie je in het blauw (onder de foto) dat je de foto naar links of rechts kan verplaatsen. Nadat je hebt gekozen welke kant je de foto op wilt hebben, kan je de foto "vastpakken" dan kleurt de foto blauw en dan kan je ze naar beneden "in" de tekst verplaatsen en dan ploep ineens zit de tekst naast de foto.

    Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen